În căutare de echipamente de protecție de calitate pentru pacienți și angajați? Medicale Shop este alegerea responsabilă

Sursa foto: pagina de Facebook Medicale-shop

Orice întrebare poate fi privită, în general, din două perspective. O viziune pragmatică și o viziune introspectivă. Sau un punct de vedere practic și un alt punct de vedere abstract.

Dintr-o perspectivă pragmatică, întrebarea – indiferent care ar fi ea – nu trenează pur și simplu, ci este o căutare febrilă a unor soluții practice. Pe de altă parte, dintr-o perspectivă abstractă, întrebarea este un mijloc pentru explorarea profundă a subiectului, în căutarea nuanțelor sale subtile.

Care este perspectiva ta asupra materialelor de protectie ca simbol al grijii, respectului și responsabilității față de sănătatea noastră ca pacienți/clienți și de cea a personalului/angajaților?

Întrebarea de mai sus mă îndeamnă la a o privi din două unghiuri.

Responsabilitatea ca factor creator al respectului și al grijii

Primul dintre ele este cel al unei persoane care a lucrat 15 ani într-o corporație multinațională. Cu gândul la ea, întrebarea se leagă de CSR. Corporate social responsibility. Responsabilitatea socială a corporațiilor, adică acea prezumtivă datorie pe care toate companiile ar avea-o față de toate părțile implicate în desfășurarea acțiunilor presupuse de activitatea lor economică. 

Cuvântul „responsabilitate” este cel care m-a dus cu gândul la CSR. De ce? Deoarece materialele de protecție sunt – în bună parte – responsabile de sănătatea noastră ca pacienți/clienți ai unui spital de stat sau ai unei clinici private, dar și de cea a personalului/angajaților din mediul sanitar – indiferent că el este de stat sau privat și indiferent de dimensiunea unității sanitare.

Pentru a-și dovedi responsabilitate față de clienți ca și față de propriii angajați atât un mare spital de stat cât și o clinică de oftalmologie sau un mic cabinet stomatologic privat – și acestea sunt, evident, doar trei exemple – ar trebui să respecte trei criterii esențiale în selecția celor mai bune consumabile medicale

Indiferent că facem referire la produse din hârtie (prosoape, role cearceaf, șervete de unică folosință), dezinfectanți, mănuși sau echipamente de protecție pentru personal și/sau pacienți – printre care se încadrează botoșii, halatele de unică folosință, pijamalele de unică folosință – trebuie să fie luate în calcul și respectate:

  • Calitatea materialelor
  • Certificările producătorilor
  • Avizele importatorilor și distribuitorilor

Dacă o unitate medicală acționează în mod responsabil oferindu-le pacienților/clienților pe de o parte și personalului/angajaților pe de altă parte consumabile medicale de un nivel optim înseamnă că le arată tuturor părților implicate într-un act medical respect și le oferă protecție în fața riscului de contaminare cu microorganisme și/sau în fața unei posibile expuneri la diferite substanțe periculoase.

Grija în privința materialelor de protecție izvorăște din combinația respectului și a responsabilității față de sănătatea pacienților și a angajaților

O a doua ipostază este cea de fiică de fost medic. Am copilărit auzind frecvent expresii în limba latină. Una dintre ele este asociată cu principiile etice și morale care sunt adesea atribuite lui Hippocrates și jurământului hipocratic. Mă refer la primum non nocere. „În primul rând, să nu faci rău”. Ca o mică paranteză, expresia latină completă este: primum non nocere, secundum cavere, tertium sanare. „În primul rând să nu faci rău, apoi să ai grijă, în cele din urmă să vindeci.”

Este una din cele mai cunoscute fraze din domeniul medical, reprezentând practic principiul fundamental al medicinii. De ce m-am gândit la această frază? Deoarece ea subliniază obligația primară a medicului de a nu dăuna pacienților săi. De a nu le face niciun rău. Măcar atât, dacă nu îi poate vindeca.

Un medic este posibil să nu fie foarte competent și să nu reușească să-și vindece pacienții. Însă același medic ar putea să le cauzeze bolnavilor săi probleme de sănătate suplimentare (față de cele cu care se prezintă deja în căutarea vindecării sau măcar a ameliorării), dacă nu folosește materiale de protecție de cea mai bună calitate. Acest lucru, precizez, este la fel de valabil și pentru personalul sanitar mediu.

Așadar, grija în privința echipamentelor sanitare de protecție este crucială și ea derivă din respectul pe care un doctor sau o asistentă sau un laborant, șamd se presupune că trebuie să le aibă față de pacienți și dintr-o atitudine responsabilă. La fel de important este ca unitatea medicală să aibă grijă de personalul său, de angajați și să acorde o atenție sporită acestor echipamente.

Este vorba ca toți actorii implicați într-un act medical – minor, mediu sau major – să nu neglijeze să facă niște gesturi aparent mici, dar cu un impact mare. Este atât de facil și durează două minute să îmbraci un halat de unică folosință și niște botoși pentru încălțăminte când intri să vizitezi pe cineva aflat pe patul de spital. Nimic mai simplu decât să-ți ștergi picioarele pe un covoraș antibacterian când intri într-un cabinet medical. Îți ia probabil 20-30 de secunde să faci asta, dar te debarasezi de mizeria pe care altminteri o duceai, fără să vrei, cu tine, în interior. Ai nevoie de numai 10 secunde pentru a-ți pune o mască și a-i proteja, în acest mod, pe ceilalți de expunerea la niște microbi pe care poate nici nu știi că îi porți și îi poți răspândi.

Aceste echipamente nu sunt doar un înveliș suplimentar, ci o barieră antimicrobiană, o ultimă linie de apărare menită să ofere cât mai multă protecție.

Întrețesere respect, responsabilitate și grijă

Concluzia de natură personală este că cele trei valori se împletesc strâns una cu cealaltă.

Responsabilitatea și protecția/grija se îmbină la fel de natural precum niște țesături de alte culori în țesutul de bază – respectul.

Spun asta pentru că, dincolo de orice considerente ce țin de etica medicală, regula de aur a moralității poruncește omului să poarte respect pentru celălalt. 

Sursa foto: site-ul pixabay.com, imagine realizată folosind Microsoft PowerPoint

De-ar ști omul ce-ar păți, dinainte s-ar păzi

Așa spune o vorbă înțeleaptă din popor. Unii plusează spunând: „de-ar ști omul ce-ar păți, nici din casă n-ar ieși.”

M-aș fi păzit și eu în anul 2011 de clinica privată de ginecologie unde am fost supusă în condiții improprii – din multiple puncte de vedere – unei intervenții chirurgicale. Am ales-o gândindu-mă că este o clinică de elită, deținută de o somitate în domeniul chirurgiei generale din București. Sunt convinsă că și voi cunoașteți genul acesta de medic: doctor, profesor, cadru universitar proeminent, șef de promoție, recomandat de tot Universul. Și cum altfel ar fi putut fi decât perfectă o clinică medicală localizată în zona Dorobanți? Cum aș fi putut să-mi dau seama de nenumăratele imperfecțiuni care se ascundeau abil în spatele unei somități medicale și a unei locații – la prima vedere – ideale?

Am făcut alegerea în detrimentul unui spital de stat pe care domnul doctor mi l-a zugrăvit în culori închise. Puteam să văd, din descrierile sale vii, condițiile de igienă precare de care orice om, bolnav sau sănătos, încearcă să se ferească. Îmi puteam imagina și lacunele în domeniul echipamentelor de protecție.

Ceea ce însă nu mi-am putut închipui însă a fost să mă trezesc în timpul intervenției chirugicale și să-l văd pe domnul doctor operându-mă fără mască chirurgicală.

În timpul operațiilor, există posibilitatea ca bacteriile să ajungă în rana chirurgicală din diverse surse. Una dintre aceste surse este gura medicului chirurg. Măștile chirurgicale contribuie la prevenirea acestui risc. Ele limitează dispersia particulelor respiratorii și a bacteriilor din respirația medicului.

Pe perioada desfășurării intervențiilor chirurgicale, se depun eforturi considerabile pentru menținerea unui mediu steril în sala de operație. Măștile chirurgicale fac parte din echipamentul standard de protecție pentru a obține un astfel de mediu. Ele acoperă nasul și gura medicului care operează, reducând riscul de contaminare a plăgii deschise, dar și a câmpului operator.

Știam că protecția împotriva infecțiilor este un element de bază și totodată extrem de important în eco-sistemul soluțiilor de sănătate care trebuie și poate fi pus la dispoziția unui pacient.

Prevenția infecțiilor a fost dintotdeauna rezultatul a mai multe acțiuni și interacțiuni care debutează cu substanțele folosite pentru dezinfectare. Am realizat că nu am de unde să știu ce alte nereguli s-au mai produs anterior momentului operației. De exemplu dacă s-au folosit substanțe dezinfectante pentru mâini pe de o parte și substanțe dezinfectante pentru suprafețe și instrumentar pe de altă parte de calitate premium, de la producători certificați ISO.

Lăsând la o parte oroarea si durerea resimțite în clipa în care am devenit conștientă de tot ceea ce se petrece cu mine și, în egală măsură, în sala de operație, am conștientizat că echipa medicală a clinicii a încălcat, cu certitudine, multiple protocoale standard. Evoluția stării mele de sănătate post operator nu a făcut decât să-mi confirme presupunerile sumbre.

Cum a fost posibil să mă trezesc? Anestezia nu mi-a fost administrată de un medic anestezist, ci de o doamnă asistentă. Dumneai s-a rățoit în repetate rânduri la mine, încercând să mă convingă că venele mele fug și că de aceea nu le poate prinde. It’s funny because it’s true, ar zice orice american. Și probabil doamna asistentă nici nu le-a prins. Sau nu așa cum ar fi trebuit. Altminteri nu aș fi ajuns în situația de a fi operată aproape pe viu.

Să vă mai spun că, la două zile, după intervenție am făcut temperatură peste 39 de grade Celsius? Peste alte 24 de ore, eram într-o mașină de salvare cu septicemie. Într-un final – nu unul glorios, ci mai curând disperat – am ajuns exact în locul de care am fugit de la bun început. Adică într-un spital de stat. Un loc în care un medic chirurg – care s-a dovedit a fi și directorul medical al spitalului – m-a consultat și a decis să mă interneze. Mi-a stabilit imediat un tratament cu antibiotice de două tipuri. La câteva zile după, a decis că este momentul optim să fiu reoperată.

Știam că decizia sa este una corectă din punct de vedere medical, dar tot mi-era groază de ceea ce avea să urmeze. Eram și îngrijorată cu privire la tot ceea ce înseamnă respectarea normelor de igienă și utilizarea echipamentelor de protecție.

Toate neliniștile mele au fost risipite de directorul medical al unității sanitare. Spitalul, unde am ajuns într-o stare de sănătate gravă, avea încheiat un contract cu un furnizor de încredere pentru piața medicală, distribuitor de top încă din anul 2008.

Respectiva companie – pentru a răspunde provocărilor din mediul concurențial – implementase și menținuse un Sistem de Management Integrat (Calitate-Mediu-Sănătate și Securitate Ocupațională – Calitate pentru Dispozitive Medicale).

Adar Unic Solutions SRL – proprietarul Medicale-Shop.ro – importator si distribuitor de consumabile medicale de înaltă calitate oferă soluții fără compromisuri

Colaj realizat în Canva

Orice furnizor de servicii și asistență medicală – indiferent că aparține de sectorul public sau de cel privat – ar trebui să aibă în dotare echipamente de protecție de cea mai bună calitate.

În urma licitațiilor pe care le-a câștigat în sistemul SEAP, Adar Unic Solutions SRL deservește numeroase instituții din sectorul public: spitale, primării, centre de educație, centre sportive, servicii de ambulanță.

Deoarece echipamentele de protecție sunt indispensabile în toate spațiile unde există risc de contaminare cu microorganisme, compania – care este proprietarul magazinului virtual Medicale-Shop.ro – furnizează necesarul de echipamente de protecție și pentru alte unități medicale (cabinete, clinici, spitale, centre de prim ajutor, unități sanitare de ambulatoriu etc.), centre spa, săli de fitness, saloane de înfrumusețare.

Firma importă și comercializează consumabile medicale, consumabile pentru laborator, articole de unică folosință, consumabile hârtie și dezinfectanți medicali.

Marcus Lemonis și cei 3 factori cheie pentru succesul unei afaceri

Firma oferă clienților produse și servicii de top respectând formula 3P în ceea ce privește managementul calității.

Prin combinarea celor trei factori, Produs + Proceduri + Personal, compania creează premisele perfecte pentru succes, un grad ridicat de inovație, adaptabilitate, motivație și responsabilitate.

  • Process – Procesul / Procedurile
  • People – Personalul / Oamenii
  • Product/Services – Produsul/Serviciul
Colaj realizat în Canva

Responsabilitate, din nou, veți zice. Iar eu voi pleda pentru ea căci doar prin mixul perfect între aceasta, respect și grijă putem obține perspectiva ideală asupra gestionării echipamentelor de protecție medicale.

Prin intermediul magazinului online Medicale-Shop.ro persoanele juridice pot comanda o gamă variată de produse în exclusivitate în România beneficiind de livrare gratuită pentru orice comandă în valoare de peste 250 RON. Din momentul confirmării plății, livrarea se face oriunde în țară în 24 de ore. Echipa oferă suport și consiliere tuturor clienților.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2024, proba nr. 5


Articolul de mai sus nu reprezintă un elogiu la adresa sistemului medical de stat din România și nicio înfierarae a clinicilor medicale private, ci se dorește a fi o pledoarie în favoarea alegerii conștiente și responsabile a unor echipamente de protecție de calitate superioară de la cei mai buni producători

Un gând despre „În căutare de echipamente de protecție de calitate pentru pacienți și angajați? Medicale Shop este alegerea responsabilă

Lasă un comentariu