Bebei și căței: duelul haosului domestic, mediat de produsele Empria

Atât un bebeluș cât și un cățel pot pune la încercare limitele unei case sau ale unui mic apartament de bloc. Bebelușul poate explora lumea înconjurătoare cu o curiozitate fără margini, având nevoie de un mediu sigur pentru a evita accidentele. Pe de altă parte, cățelul poate fi la fel de jucăuș și poate să încerce să muște, să zgârie sau să distrugă obiecte din curiozitate sau din cauza unui surplus de energie.

Într-un context, real sau imaginar, în care doi părinți trebuie să se descurce și cu bebei și cu căței, niște kit-uri de siguranță pentru copii și bebeluși pot juca un rol esențial în menținerea armoniei și siguranței în casă. Aceste produse, extraordinar de diverse în prezent, pot include bariere de siguranță pentru uși și scări, protecții pentru prize, jucării sigure pentru căței și obiecte de mobilier rezistente (prin acoperirea cu folii de protecție împotriva zgârieturilor de câini și pisici), șamd. Aceste soluții pot ajuta la prevenirea accidentelor și distrugerilor, oferind părinților și stăpânilor de animale de companie o mai mare pace interioară și siguranță în casă.

În realitate nu am avut parte de o serie de dezbateri epice cu tatăl fiicelor mele pe tema „cine face mai mult prăpăd în casă?” deoarece au venit pe lume mai întâi cei doi copii, la o diferență de patru ani și, la un deceniu după sosirea lor de la maternitate acasă, și un cățeluș. Cu sau fără cățel, răspunsul nostru de părinți ar fi fost și va rămâne mereu același: copiii.

Îmi pot imagina însă, pe de o parte, un bebeluș, o fată micuță și adorabilă, cu ochi mari și cu o sete incontrolabilă pentru a explora lumea din jur. Nia, prima mea născută, a fost precum o aventurieră curajoasă care părea să fie într-o misiune secretă de a găsi tot ceea ce era misterios în casă, chiar și cele mai bine ascunse prize. Acela a fost momentul ideal pentru a introduce în scenă produse de siguranță pentru copii. Micii aventurieri nu au însă nicio șansă împotriva protecțiilor ingenioase actuale, astfel încât micuța mea exploratoare nu ar fi putut să se transforme într-un mică rachetă care să-și ia zborul în Univers precum cele proiectate de Elon Musk. Pe de altă parte, mă gândesc cum ar fi fost și cu un cățel, prietenul cu blană și coadă, amicul jucăuș al copiilor. El este un pic mai imprevizibil decât un bebeluș, pentru că, într-o zi, s-ar putea să se joace cu o jucărie și în următoarea oră să decidă că pantofii de pe hol sunt extrem de gustoși. Sau că mâncarea din frigider, spre deosebire de bobițele uscate recomandate de medicul veterinar, este nemaipomenită. Dar produsele de siguranță pentru copii pot proteja din fața pericolelor reprezentate de un frigider sau un cuptor atât pe copilașul imprudent cât și pe companionul său pufos. Chiar dacă încearcă să-și dovedească talentul de luptător ninja de pe marginea canapelei, blocatoarele (pentru ușa frigiderului sau cea a cuptorului) rezistă eroic în fața elanului lor neistovit.

Mașina timpului și un transport de produse pentru protecție de la Empria

Dacă aș dispune de cea mai râvnită invenție pe care mulți oameni și-o doresc cu ardoare, aș ruga-o pe vechea mea prietenă din copilărie, Anca, alături de care am aflat despre produsele Empria în cadrul evenimentului Baby Boom Show (desfășurat la Romexpo) în primăvara acestui an, să-mi trimită cu mașina timpului în anul 2004 diferite echipamente de protecție.

Așa cum muncitorii merg pe șantier și lucrează purtând zilnic căști de protecție, așa ar trebui să poarte și unii copii când sunt mici și se joacă nestingheriți (și puțin timp nesupravegheați) prin casă, nu doar pe afară. Și, uneori, în joaca lor mai demolează una-alta. Fetițele mele au reușit să dărâme într-o frumoasă după-amiază de primăvară candelabrul masiv de porțelan din sufragerie. Cu o pernă, atât au avut nevoie.

Nu am asistat la scenă fiindcă le pregăteam masa în bucătăria de alături, dar sufrageria arăta precum încăperea aceea din videoclipul lui Miley Cyrus Wrecking Ball. Nu știu ce ar fi putut cele două ființe mici și nevinovate și foarte inconștiente face dacă ar fi avut un baros și o minge pentru demolări ca cele din videoclip. Probabil ar fi demolat tot blocul și ar fi reconfigurat cartierul.

Nu mi-ar fi stricat să am niște căști să le protejez, dar în anii 2000 singurul loc unde se găseau ceva chestiuni pentru protecția copiilor mici era un mare magazin care vinde mobilă neasamblată, chifteluțe și borcane cu gem din fructe de pădure scandinave. Pe segmentul de protecție a copiilor, nu mare lucru și produsele lor nu mi-au fost de mare ajutor.

Mă gândesc acum ce aș fi avut nevoie în anii aceia și mă opresc asupra unor siguranțe pentru sertare. I-aș zice Ancăi să împacheteze și să pună în mașina timpului niște opritoare pentru uși pentru protecția degetelor bebelușilor și copiilor. Asta deoarece copiii mici își prind frecvent degetele în ușa de la cameră (sau atunci când închid un sertar). De asemenea, opritoarele pentru ușă protejează copilul sau animalele de companie împotriva blocării accidentale într-o cameră sau previn trântirea ușilor din cauza curenților de aer.  Am zis de sertare? Am zis, așa că i-aș cere să pună și un set de 26 de protecții pentru mobilier.

Aș ruga-o ca opritoarele pentru ușă să fie neapărat în formă de gărgăriță pentru că am certitudinea că atunci când o buburuză se așază pe mine, un suflet îmi transmite un semn. Mă gândesc întotdeauna că este tatăl meu care mă adoră din cer și că buburuza este doar un mic semn că el mă protejează de acolo de unde este; atât pe mine, cât și pe copiii mei, dar și pe cățelul familiei: Tommy, cel cu ochii precum doi nasturi lucioși.

Aș adăuga negreșit pe lista obiectelor de îndesat în mașina timpului și protecții pentru colțurile de la mobilă. Sunt mijlocul cel mai bun de prevenție înportiva cucuielor. Iar cucuiele sunt, din păcate, una dintre cele mai frecvente leziuni la bebeluși și copii mici. Protecțiile pentru colțuri nu înseamnă limitarea de mișcare a copilului, ci mai degrabă crearea unui mediu sigur pentru copil. 

Și un blocator pentru ușa frigiderului neapărat. Fetele, dacă aveau ocazia, îl deschideau în tandem și se săturau cu șuncă și cașcaval. Nici pe Tommy, dacă ar fi fost deja membru al familiei, nu s-ar fi îndurat să-l lase să saliveze. Am fi făcut drumuri dese și la medicul veterinar, nu doar la pediatru.

În ceea ce privește poarta de siguranță, am multe dubii. Anca sigur s-ar gândi să-mi trimită una, dar eu am ezitările mele. Am citit vara aceasta într-un best seller New York Times despre legătura dintre anxietatea la adulți și atașamentul față de mamă din perioada copilăriei și cred că mai bine renunț la ea și fac lucrurile de o manieră demodată care a presupus ca, în calitate de mamă, să fiu și un fel de gate keeper pentru fetițele mele. Cu sau fără o astfel de poartă, candelabrul acela ar fi avut aceeași soartă nefericită. Lovitura fatală era de neoprit.

Însă aș comanda poarta aceea pentru mine. I-aș da o întrebuințare inedită. Nu cred că se așteaptă cineva la așa ceva, dar viața ne aruncă în față fel și fel de încercări.

Dacă în anul 2006 aș fi avut-o, aș fi folosit-o pentru a o instala la ușa de la intrarea în apartament. Poate că tâlharul care a trecut cu ușurință atunci de ușa de lemn masiv, s-ar fi oprit în fața unei astfel de porți. Poate ar fi constituit un element de siguranță suplimentar și surprinzător pentru el. Deoarece nu aveam așa ceva, insul acela chitit să fure din case a trecut cu tupeu de ușă și a început să cotrăbăie prin casă, deși era clar după zgomote că apartamentul nu este gol. Am fost nevoită să întorc armele albe; adică am ieșit din bucătărie unde spălam vase cu un cuțit și l-am somat pe un ton ferm să iasă pe unde a intrat. Spre norocul meu, cum mi-au explicat ulterior polițiștii, tipul era un începător în meseria sa așa că a tulit-o rapid din casă. Mi-ar fi plăcut să pot țipa după el:

— Ieși pe unde ai intrat și trage și poarta aceea după tine!

Exercițiul de imaginație de mai sus a fost necesar doar pentru primul meu copil, o ființă neastâmpărată, un bebeluș atomic, un Cristofor Columb al sertarelor și al prizelor. Și al dulăpiorului cu medicamente și al celui cu substanțe pentru curățenie. Doar pentru ea mașina timpului ar fi trebuit să fie plină ochi de fel și fel de echipamente de siguranță.

A doua fetiță a fost un copil mic prudent și gânditor, chiar meditativ, care a trecut prin copilăria mică fără a știi ce înseamnă cucuie. Cât despre Tommy, cea mai adorabilă corcitură de Yorkshire Terrier și Shih Tzu, vă spun cu sinceritate că nu roade nimic din ceea ce nu este permis, nu produce stricăciuni, ci este doar un „cerșetor” de castraveți și paste. Tommy a preluat practic comportamentul pașnic, poate și părți din personalitatea celui de-al doilea copil care a făcut prostii doar în tandem cu sora mai mare și mult mai greu de stăpânit.

Însă în viața reală de zi cu zi, parteneriatul copil mic năzbâtios – cățel neastâmpărat nu este rar. Nu toți copiii mici sunt ponderați precum Lia, fiica mea cea mică și nu toate pufoșeniile sunt de talie mică și de tipul „unde îl așezi acolo doarme continuu”. Într-un context familial diferit de cel pe care l-am experimentat eu, produsele firmei Empria, chiar și poarta de siguranță, sunt un must have. Cel mai mare avantaj al acestei porți mi se pare a fi dintr-o perspectivă subiectivă faptul că se montează prin presiune și nu prin utilizarea unei bormașini care să tulbure liniștea casei pentru că nu este necesar a se da găuri în pereți.

Copii mici? Companioni pufoși? Produsele de siguranță Empria sunt soluția

Copiii, viitorul oricărei familii, au fost motorul unei afaceri numite inițial Buy4Baby. Empria a devenit în urma unui proces de rebranding și este, în 2023, despre Empatie, Muncă, Protecție, Responsabilitate, Iubire și Apreciere pentru cei de lângă noi. Șase cuvinte care constituie deviza unui magazin online de succes stau în spatele unui univers complex al grijii pentru cei dragi: de la copil, părinte sau bunic, soț ori frate, ori chiar un patruped inimos și blănos, un microunivers care îi cuprinde pe toți cei care ne fac viața mai frumoasă. 

Empria oferă soluții eficiente și inovatoare pentru a ajuta familiile să mențină armonia și siguranța în locuința lor, astfel încât bebelușii și animalele de companie să poată coexista fără griji majore.

Indiferent dacă aveți un mic aventurier uman sau un pufoșel patruped la domiciliu, produsele de siguranță de la Empria există pentru a vă ajuta să mențineți pacea și să râdeți de nebunia lor zilnică, pentru ca lupta dintre bebeluși și căței pentru supremația casei să continue, dar cu un minim de daune colaterale.

Vouă care produse Empria vi se par cele mai utile pentru a vă proteja locuința de duelurile zilnice dintre bebeluși și animalele de companie?

Articol scris pentru SuperBlog 2023, proba nr. 1


Imaginile folosite pentru a ilustra articolul provin din:

  • arhiva personală
  • site-ul empria.ro
  • pagina de Facebook Empria

Colajele sunt create folosind aplicația Canva.

Un gând despre „Bebei și căței: duelul haosului domestic, mediat de produsele Empria

Lasă un comentariu